Prowadząc ćwiczenia integracji sensorycznej dla dzieci przez cały czas pamiętamy, że ich ideą jest „zabawa przez naukę”

Trudności ze strony integracji sensorycznej są dużym obciążeniem dla każdego malucha. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych terapeutów z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu do ćwiczeń integracji sensorycznej. Systematyczne wykonywanie ćwiczeń w domu oraz właściwa zabawa to istotny aspekt wspierania rozwoju integracji sensorycznej dziecka8, który można wprowadzić już od pierwszych miesięcy życia. Prowadząc ćwiczenia integracji sensorycznej dla dzieci http://www.trampolina-dzieci.pl/stymulujemy-dzieciece-zmysly/ przez cały czas pamiętamy, że ich ideą jest „zabawa przez naukę”. Nieprawidłowe działanie któregoś z tych układów lub zmysłów może prowadzić do zaburzeń w zakresie integracji sensorycznej. Tym sposobem jest terapia integracji sensorycznej, którą prowadzimy w naszym ośrodku. Dysfunkcje integracji sensorycznej mają negatywny wpływ na rozwój społeczny i emocjonalny człowieka. Poza tym, wiemy, że ćwiczenia sensoryczne dla dzieci muszą być wspierane poprzez odpowiednie przyrządy i akcesoria. Prowadzimy kształcenie w ramach studiów podyplomowych SI a także kursów integracji sensorycznej. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym mogą się również objawiać problemami w nauce nowych rzeczy przez zbytnie rozproszenie uwagi. W ramach terapii realizujemy ćwiczenia integracji sensorycznej, dopasowane indywidualnie do potrzeb dziecka. Znaczenie integracji bodźców zmysłowych warunkuje zarówno zachowanie, jak i możliwość odczuwania człowieka w codziennych sytuacjach. Ćwiczenia z integracji sensorycznej zazwyczaj trwają 2 razy w tygodniu przez około 60 minut. Jednym z pierwszych pytań, jakie zadają rodzice dziecka, u którego właśnie zdiagnozowano zaburzenia integracji sensorycznej jest „Co mogę zrobić w domu? Zakłócenia w dopływie bodźców, ich brak lub niedobór, zaburzają cały proces integracji zmysłowej. Podczas zajęć terapeuta SI stymuluje zmysły małego pacjenta oraz stymuluje ich zakresy poprzez ćwiczenia motoryki oraz koordynacji wzrokowo ruchowej. Dbamy o to, aby układane przez nas ćwiczenia sensoryczne znajdowały się w tak zwanej strefie najbliższego rozwoju dziecka. Terapia integracji sensorycznej nie jest stale powtarzanym schematem ćwiczeń, ale permanentną analizą zachowania dziecka, jak również ciągłym doborem i modyfikacją stosowanych zadań. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Co ważne, terapia integracji sensorycznej może być prowadzona wyłącznie przez osobę, która posiada certyfikat ukończenia kursu. Pomoce do integracji sensorycznej to szeroka grupa produktów, dzięki którym możliwe jest usprawnianie i przywracanie równowagi w rozwoju różnych sfer psychofizycznych. Pojecie integracji sensorycznej jest stosowanie w ocenie rozwoju dzieci oraz w ich zachowań. Dysfunkcje powodowane zaburzeniami integracji sensorycznej nie są związane z uszkodzeniem narządów zmysłów, na przykład z niedosłuchem czy krótkowzrocznością. Poprzez huśtanie się w hamakach, balansowanie, zabawy z piłką układ nerwowy i mózg dziecka uczy się właściwego reagowania na bodźce zewnętrzne i integracji wrażeń płynących z różnych zmysłów. Dzięki temu skutecznie pomagamy tam, gdzie występują zaburzenia integracji sensorycznej. Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej dokonywana jest za pomocą testów wykonywanych podczas zabawy. Zabawy ciastoliną, piankoliną, czy piaskiem kinetycznym, które wymagają ugniatania i dotykania różnych faktur to bardzo dobre ćwiczenia rozwijające motorykę małą i dostarczające wielu doznań. Terapia integracji sensorycznej polega na zabawie ukierunkowanej i prowadzonej przez specjalistów. Tak prozaiczna czynność jak gotowanie może być dla dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej doskonałą okazją do smakowania nowych potraw, poznawania zapachów czy wyczuwania konsystencji. Różnorodność produktów, jakie składają się na pomoce do integracji sensorycznej sprawia, że możliwe jest kompleksowe oddziaływanie terapeutyczne. Dobrym rozwiązaniem dla terapeutów i rodziców dzieci z zaburzeniami SI są gotowe zestawy do integracji sensorycznej. Możliwą przyczyną zaburzeń integracji jest zbyt mała lub zbyt duża ilość bodźców, które napływają do niego ze środowiska zewnętrznego. Zaburzenia integracji sensorycznej są efektem uszkodzeń zaburzeń zmysłów, spowodowanych. Metoda integracji sensorycznej to jedna z metod, która wykorzystywana jest w pracy z dziećmi, u których zaobserwować można. Pewne zachowania czy trudności, jakie dziecko przejawia w grupie rówieśników, na placu zabaw, podczas zadań stolikowych lub na stołówce, mogą być wynikiem zaburzeń integracji sensorycznej.